Поділитися

 (Horror vs Terror. Що з них хто і навпаки)

Пані Енн Редкліфф — піонерка готичного роману — визначає різницю між цими поняттями як: «Terror та horror дуже різні. Перше проникає в душу та пробуджує всі приховані почуття, а друге навпаки все заморожує та починає душити».

96cba9244d7f9076720df00586971bd011200x720.jpg

А король жахіть Стівен Кінг визначає цю різницю так: «Terror — напружений момент перед тим, як виявлять справжнє чудовисько. Horror — це той момент, коли ми вже бачимо жахливу істоту, що викликає жах або напругу».

Так де затаїлася та різниця? Terror — це почуття страху перед можливістю страшної події в майбутньому, тоді як horror — це шок і відраза від побаченого прямо зараз. Terror — це чути невідомі й жахливі звуки з іншого боку дверей, а horror — це бачити, як людину розривають на частини та з’їдають кінцівку за кінцівкою. Terror — відчувати можливу присутність незнайомця за рогом, а horror — бачити як той незнайомець всаджує в когось свою сокиру.

Зазвичай, побудова terror історії займає більше часу, аніж побудова horror. Нескінченні ріки крові та відсутні очі, звісно, лякають прямо тут і зараз й не потребують додаткового пояснення, а от побудова відчуття наляканості, що залишається ще довгий час — це кропітка праця, де немає місця логічним недолікам. Бо після класичного слешера ви покривитися та з’їсте свої макарони з кетчупом, а от після захопливого трилеру ще з місяць будете прокидатися залиті потом.

Інші визначення, які можна знайти в найбільш пильних куточках інтернету характеризують ці два поняття наступним чином. Horror — це фізичне відчуття страху та фізичні наслідки відчуття страху. Horror, як жанр, більше пов’язаний із тілесними ушкодженнями, від того й маємо body horror. А terror — це психологічний дискомфорт від побаченого й саме тому цей термін частіше використовують для опису внутрішнього стану.

І, хоча, однозначно визначити певні твори тим чи іншим терміном майже неможливо, (бо, зазвичай, автори змішують та намагаються відтворити у своїх творах як horror, так і terror для повного занурення в відчуття страху), але все ж певний жанровий доробок можна більш-менш впевнено рознести за шкалою horror/terror.

Horror

  • Bret Easton Ellis «American Psycho»
  • Cormac McCarthy «The Road»
  • Steven King «IT»

Terror

  • Ira Levin «Rosemary’s Baby»
  • Shirley Jackson «The Haunting of Hill House»
  • Thomas Harris «The Silence of the Lambs»
  • Robert Bloch «Psycho»
  • Steven King «The Shining»

Тож, якщо ви в пошуках швидкого переляку, то зверніться до horror, але якщо шукаєте твір із довгим посмаком, то шукайте terror.

    Подобається проєкт? Ви можете підтримати нас, всі кошти підуть виключно на розвиток «Бабая»

    Бажаєте опублікувати свої матеріали? Пишіть нам на пошту: