Поділитися

 (Lindemann — F&M: Frau und Mann. Огляд альбому)

22 листопада 2019 вийшов другий альбом проекту Lindemann — F&M: Frau und Mann. Хто не знає, це колаборація Тіля Ліндеманна з гурту Rammstein та Петера Теґтґрена (Pain та Hypocrisy). На відміну від дебютної платівки Skills in Pills 2015 року лірика тут німецькою мовою, нічого не співають про аборти, в одному з кліпів знялась Світлана Лобода (це така співачка), а нецензуровану версію іншого можна знайти тільки на порносайті.

Отже, альбом продається онлайн, на вінілі і CD. Загалом він містить одинадцять пісень. Делюксове видання може похвалитись ще двома бонусними треками. Що ж до самої музики, то це все те ж поєднання вокалу Тіля і «пейнівської» музики.

Що потрібно зробити в першу чергу, коли збираєшся слухати Lindemann? Правильно, чітко усвідомити, що це - не Rammstein.

Перша пісня Steh Auf — динамічна та моторна, вона заряджає енергією, спонукає до дії. Герой пісні прокидається зранку і готовий до пригод, у нього купа планів. Навколо стільки цікавого — повітряні змії, цирк у місті, а ще хочеться морозива і лимонаду. Досліджувати й жити. Але мама все лежить на ліжку і не встає. Хлопчик кричить до неї, щоб вона нарешті підвелася, бо ж усе пропустять. Але вона геть не зважає, як би голосно він не кликав і не благав. Вже ніколи не буде як раніше. Мама лежить і дивиться у стелю скляними очима.

Трагічність тексту цікаво поєднана із запальним мотивом. Було б цікаво, щоб цей ряд доповнила і візуальна складова. Натомість відео до пісні розчарувало і, на мою думку, в’яжеться з нею ну дуже слабко.


Ich Weiß Es Nicht ніби є продовженням попередньої композиції. Герой не знає, хто він і звідки взявся, не пам’ятає свого роду. Йому доводиться постійно йти вперед, хоча незрозуміло, що саме потрібно знайти. Незгоди валяться на голову, сонце світить кому завгодно, але не йому. Але він продовжує йти. Не знає чому і куди, але йде. 

Вірогідно, герой шукає себе. А в цьому ділі головне — ніколи не зупинятись, незважаючи ні на що.

Одна з улюблених пісень на платівці.

Allesfresser — найгастрономічніший трек. На мою думку, тут підіймається не тільки і не стільки проблема переїдання, а питання пошуку сховку від проблем і душевного болю в різноманітних утіхах, які можуть дати тимчасовий прихисток. Та в довготривалій перспективі наркотики, безконтрольний секс, алкоголь і тони кексів ведуть у могилу. Зловживаючи такими розрадами, не зоглядишся, як станеш «Всеїдним», який жере все підряд, аби набити шлунок і сховати на його дні свої проблеми.

Blut розповідає про те, що зв’язує нас із предками і нащадками, поєднує між собою покоління і повинно захищати. Мова про кров. Проте інколи трапляється навпаки. Адже кров буває поганою. І вона може тобою керувати, штовхаючи на нехороші речі. Ліндеманн пропонує в таких випадках очистити її — просто випустити. Суперечливий заклик, але вже як є.

Ліричні пісні завжди класно вдавались Тілю. Цей випадок не виняток.

Knebel одна з головних пісень альбому. Герой зізнається у коханні до навколишнього світу. Йому подобається сонце і небо, море і тварини. А ще — пусті вулиці, і… кляп у неї в роті. Із тексту стає зрозуміло, що життя загалом складна штука і добре, коли все просто. Краще, коли дівчина одразу погоджується на секс, а не виїдає мозок, нав’язуючи стосунки, краще, коли ніхто не вказує як чинити і ти — господар власних вчинків, краще, коли не потрібно відповідати за дітей, тому ти не бажаєш їх заводити. Краще, коли у тебе кляп в роті, і ти не розпускаєш теревені! Так життя стає простішим.

Пісню доповнює відеокліп. Його можна трактувати по-різному. Але більшість схиляється до того, що в ньому йдеться про боротьбу чоловіка і жінки. Тіль і Петер тягнуть лісом голу жінку, закуту у кайдани. Вони знущаються і ґвалтують її. Це символізує період жорстокого патріархату. Але їй вдається звільнитись, і помста її жахлива. Тендітне створіння зрештою топить своїх кривдників. Тобто, гурт пророкує перемогу фемінізму і становище чоловіка в майбутньому буде не найкращим.


Frau & Mann простим і веселим мотивом мені нагадує якусь весільну пісню. Якщо у двох словах сказати щось про її сенс, то все зводиться до того, що протилежності притягуються, і нічого з цим не зробиш.

І саме в цьому кліпі знімалась Лобода. Якщо вірити чуткам — її дочка Тільда саме від Тіля!


Наступна пісня Ach So Gern ні про що інше, як про любов. Трохи дивну, своєрідну, багатогранну. Судячи з контексту — навіть трохи грубу і вже точно протизаконну. Чи це сповідь Тіля-бабія чи просто образ — важко сказати. Але пісня вийшла бомбезна. Голос заворожує. Вміє Ліндеманн таке робити. Одна з улюблених в альбомі.


Schlaf Ein. Якщо не шукати прихованих сенсів, то це звичайна колискова. Вона могла стати черговою геніальною баладою а-ля Rammstein, але щось пішло не так. Як на мене, то пісня прохідна.

У Gummi після кількох попередніх пісень повертається характерна вже для Теґтґрена ритміка. Оце і все, чим вона запам’ятовується. Текст присвячений латексу і всім виробам, які з нього можна виробити. Ну, розумієте… Складається враження, що вона додана до платівки тільки щоб додати трохи провокативності, хоча за великим рахунком не має в собі нічого цікавого.

Platz Eins у цьому плані значно цікавіша. Це розповідь про нарциса, який несе себе ого-го!!! як високо над усіма, вважає себе зіркою, героєм, кумиром мільйонів і т. д. і т. п. Але перегляд відео до пісні показує, що все це може лише здаватись. Успіх, гроші, любов — хворе марення самозакоханого блазня. Тож треба критично відноситись як до себе, так і до навколишніх. Залишатися людьми.

Нецензуровану версію відеокліпу можна знайти на VISIT-X! Так, це порносайт. Але перегляд необов’язковий. Сенс зрозумілий і в звичайній версії.

Пісня дуже запальна і прикольна.


Що не вдалось Schlaf Ein, успішно робить Wer Weiß Das Schon. Остання пісня повертає нас туди, де все починалось. Життя непросте. Воно суворе, копає тебе ногами, жере твої мрії і ніяк не може наїстися. Ти любиш життя, але воно невпинно нагороджує підсрачниками, не даючи забути, що завжди потрібно боротись.

Прослухавши весь альбом не один раз, я досі не можу зрозуміти, сподобався він мені чи ні. Відчуття подібні до тих, що виникли після першого прослуховування попередньої платівки. Ніби й все класно, але чогось не вистачає. Можна сказати: «не Rammstein», але ж ми домовились, що з ними не порівнюємо. Найперше, що хотілось, то трохи англійської. А то без словника геть тяжко. Також кидаються в очі відверто прямолійні пісні, які направлені тільки, щоб привернути увагу сміливістю використання «міцних слів» і описом речей, про які не говорять за кавою з колегою. З позитиву — ряд дійсно цікавих, багатогранних пісень, які схвалять навіть фани Рамів.

Здалось, що в цьому релізі стало значно менше Петера, а де він є, його ефективність зросла.

Єдине, що можу сказати, цей альбом не відпускає, повсякчас повертає до себе. Звичайно, це моя особиста думка. Запрошую ознайомитись з альбомом і скласти власне враження. А ще не забуваймо про концерт. Хлопці збираються до Києва вже 6 березня.

Завітайте на офійційний сайт https://lindemann.band, де можна придбати продукцію і знайти квитки на концерти.


Подобається проєкт? Ви можете підтримати нас, всі кошти підуть виключно на розвиток «Бабая»

Бажаєте опублікувати свої матеріали? Пишіть нам на пошту: