Кривавий Геловін

У день Геловіна тринадцятирічний Марко біг до виходу з будинку і настільки замріявся про сьогоднішнє святкування, що навіть не помітив свою згорблену сиву бабусю на його шляху. Вона досить різко і неочікувано схопила руку хлопця і зазирнула йому в очі. Вперше за життя Марко побачив її такою стурбованою. 

«Пообіцяй, що ти повернешся додому до того як сяде сонце і ні ногою не ступиш на територію цвинтаря», — серйозно прохрипіла жінка і моторошним однотонним голосом мовила: «Сонячне затемнення! Місяць повний! Двері відкрились — нечисть на волі! Асфальтована дорога прихисток створить, лише якщо пісок її не причепурить.». Поки вона говорила наче декларувала завчений вірш, її очі побіліли. Хлопець мимоволі мугикнув і за мить опинився в пустому коридорі школи, в якій відбувалось святкування. 

Збентежений Марко покрутив головою, намагаючись згадати і зрозуміти, що відбулось, однак марно. Раптово згори донеслось вищання наляканих людей і за кілька хвиль все урвалось. Натомість заблимало світло. Ошелешення замінила тривога. Смертельну тишу розітнуло моторошне «кап», а затим Маркові на обличчя впала краплина чогось липкого і теплого. Поглянувши на стелю, хлопець побачив кров. 

Марко побіг до виходу, однак за дверима щось клацало і шипіло. Спиною хлопця пробіглись мурахи, і він кинувся углиб коридору, не оглядаючись. Але, як би швидко він не біг, хлопець кожну мить відчував чийсь крижаний подих аж поки раптово його пʼяти не пронизав пекельний біль: щось впилось у них і змусило хлопця впасти на підлогу. Воно повільно наближалось із шелестом. Бажання жити перемогло паралізуючий страх: хлопець різко кинувся у сторону величезного білого чудовиська і, скориставшись моментом неочікуваності, протиснувся між стіною і непорушним величезним створінням з червоними очима. Марко намагався бігти як можна швидше, але гострий пронизливий біль у пʼятах розходився всім тілом.

Вибігши зі школи, він опинився на роздоріжжі. Його серце шалено калатало, а з вух здавалось ось-ось піде кров. Хлопець невпевнено звернув ліворуч і зробив кілька кроків сповнених болем в напрямку будинків, борючись із дивним бажанням піти іншим шляхом. Раптом Маркові здалось, що його спиною проповзло щось студене. Його душа завмерла — і хлопець мимоволі, звернувши на іншу дорогу, кинувся до чагарників. Він не спинявся і повз між кущами аж поки не опинився на піщаній доріжці кладовища. Оглянувши все, Марко полетів до найбільшого надгробного каменю, перестрибуючи десятки могили. Його серце гатило в груди так, що здавалось ось-ось вискочить. У роті пересохло і хлопець хрипів, важко дихаючи. Лише у сховку він зміг перевести подих і жадібно вхопив повітря. Його руки тряслись, а у голові шуміло. Однак хлопець прислухався. Тиша… Висунув голову — нікого, лише сірі могили серед одиноких тополь і берез. 

Коли очі Марка сягнули фіолетово-рожево-блакитного неба, щоб подякувати Богові за порятунок, хлопець пригадав застереження бабусі. Вмить тіло паралізувало і наче струм пройшовся крізь нього, змусивши затремтіти кожну клітинку. 

Інстинктивно підірвавшись, Марко кинувся до асфальтованої дороги, спостерігаючи за сонцем, яке швидше ніж завжди опускалась за обрій, забираючи з собою світло і перетворюючи небо на темно-синє полотно. 

До дороги залишалось кілька кроків, коли світ раптово захопила пітьма. Хлопець зупинився і заплющив очі, очікуючи, що зараз щось трапиться. Однак пройшло кілька секунд і нічого не відбулось. Марко розплющив очі і озирнувся — нікого… Тиша… Аж раптом донеслось шипіння. Обернувшись він побачив створіння зі школи. Тільки зараз у тьмяно-білому світлі ліхтаря це щось мало на собі білу заляпану багряними краплинами ковдру. Вмить ця істота кинулась за хлопцем з гарчанням, а Марко вибіг на дорогу. Опинившись у безпечному місці хлопець почув оглушлеве вищання змішане з завиванням. Він обернувся і побачив, що тканина висить на гострому кінці ліхтаря, а перед ним зависла у повітрі голова з чорною шкірою і з довгим чорним волоссям, яке звивалось наче щупальці, на кінцях яких були гострі довгі кігті, і спліталось воєдино з хребтом, який тягнувся підлогою. З очної западини, де не було очей, скрапували кровʼяні сльози, а рот був весь в червоно-багряних патьоках. Від побаченого хлопець завмер на місці. Чудовисько повільно повзло до нього на своїх кігтях піщаним слідом, який залишив Марко. Хлопець кинувся тікати, але було занадто пізно — з ревом голова накинулась на нього і, відкривши пащеку, розчавила його череп гострішими за голки зубами. А за ним, наче повітряна кулька, лопнуло черево і як сухарики захрустіли кінцівки.

Знаходиться в групах

Прийом оповідань: Допущені на конкурс
Історія статусів

16/05/23 18:15: Прийнято на конкурс • Прийом оповідань
17/05/23 04:48: Грає в конкурсі • Перший етап
23/05/23 23:00: Вибув з конкурсу • Перший етап

Коментарі 17

0
Порівняння з сухариками - найкраще. Дійсно несподіване і дивне:)
Через зазначені попередніми коментарями недоліки (сумбурність подій, надмірні оті "смертельна тиша", "величезні створіння", "моторошні", "пекельні") візуальна складова взагалі не прочитується. Наприклад, сама анатомія останнього монстра цікавенька, але його ніяк не "побачиш" через отакий опис.
Рекомендую покладатись не на прикметники і описовість, а незвичні деталі.
Крім того, ви ускладнили реалізацію пророцтва (в якому "причепурить" - звучить досить смішно, як і "прихисток асфальтованої дороги" - це натяк на велике будівництво?))), то туди, то сюди йому бігати треба, щоб нарешті піску на дорогу присипати та померти.
Пишіть, працюйте
0
Дякую за коментар
0
Гарно про бабусю та її попередження. Гадаю, символічно, що Марку - тринадцять. Але далі не зовсім вибудувано. Ясно, що хлопець порушить заборону, але що далі з ним відбувалося... треба вчитатися. Також можна трохи виправити стиль.
0
Що Ви мали на увазі, коли говорили про «виправлення стилю»?
І також цікаво, що означає «вчитатися»? Фішка усіх творів у тому, що читач мусить їх читати. Ніколи не можна просто пробігтися очима і зрозуміти все. Як то кажуть: «диявол в деталях», тому в кожному творі мають бути моменти, коли читачеві треба вчитуватись і уявляти ту ситуацію.
0
Про деталі правильно. А щодо стилю - це технічні моменти (помилки, пунктуація тощо).
0
Ну, якісь одруківки і пунктуаційні помилки можуть бути, хоч і перевіряла кілька разів текст. Дякую, треба буде ще раз все вичитати і виправити.
1
Нема за що. Твір непоганий.
0
Якби мені бабця таким тоном і такими словами наказала повернутися додому вчасно, то я б взагалі нікуди не йшов))
Момент, коли хлопець одразу після розмови опиняється в школі і збентежено озирається, акцентує увагу читачів на певному дисонансі. А й дійсно, як він там так миттєво опинився? Може, доцільніше написати, що він йшов коридором до зали чи кудись інакше. Марко ж не повинен з’явитися в школі миттєво, то навіщо на цьому концентруватися?
До речі, було б добре уточнити, де саме відбуваються події в першій сцені в школі, бо “школа” надто широке поняття і воно не дає чіткого розуміння скільки було людей поряд, наскільки далеко до виходу і т.д.
Трохи викликає нерозуміння і епізод, коли Марко біжить з усіх ніг і йому щось дихає в спину, а потім, коли він впав, воно “повільно наближалося з шелестом”.
Момент, коли хлопець йде іншою дорогою. Ви пишете про “дивне бажання піти іншим шляхом”. Як на мене такий хід притягнутий за вуха. Пропоную розглянути варіант, щоб хлопцю в напрямку будинку привидівся силует почвари. Це сприйматиметься читачем, як більш достовірна причина звернути зі шляху додому, чим абстрактне бажання.
Не дуже зрозумілий момент з миттєвою темрявою. Ви маєте на увазі, що просто сіло сонце? Здається, за кілька кроків аж такої різкої зміни не могло статися.
Загалом цікава ідея, цікавий монстр. Хотілося б трохи більше внутрішнього світу героя, трохи більше бабці, яка могла б допомогти внукові, якщо вже була певна, що нечисть з’явиться.
0
Дякую за такий розгорнутий коментар)
Тепер бачу, що дійсно не допрацював(-ла) певні моменти.
Гарно сказано про те чому він опинився у школі. Я довго морочився(-лась) з цією сценою. Взагалі Марко мав іти до школи, але в конкурсі обмеження за словами, тому довелось десь обрізати.

Коли чудовисько вкусило хлопця, а потім наближалось із шелестом, це означало що створіння давало час жертві тікати і знало, що все одно Марко нікуди не втече. Це банальна гра в «кошки-мишки». Тому спочатку чудовисько дотягнулось до ноги, а потім геть зупинилось, щоб наближаючись впритул налякати жертву до сказу, а потім його зʼїсти.

Оскільки чудовисько було величезне його дихання сильніше за людське і це не означає, що воно обов’язково має бути за кілька сантиметрів від спини хлопця. Ну і враховуючи факт, що в тому епізоді я описував(-ла) саме відчуття хлопця, то як у будь-якої жертви, його відчуття були підсилені і йому могло лише здаватись, що чудовисько дихає йому в спину.

«Дивне бажання піти іншим шляхом» означало що його манила потвора на свою територію. Силует чудовиська не міг зʼявитись на дорозі, бо дорога була асфальтована, і вона була прихистком для тіла хлопця, але не для розуму. І також мені хотілось підкреслити цим моментом те, що потвора, коли вкусила ногу хлопця, наче «помітила» його і змогла залізти в його думки і спокушала обрати інший шлях.

Так, сонце швидко сіло, бо це було аномальне явище. Саме в день Геловіну сонце сідало аж занадто швидко, ніж зазвичай. В тексті так і було сказано.

Я переписував(-ла) цю історію сотню разів і тому дійсно може в моїй голові це більш гармонійно відбувається ніж в реальному тексті. Врахую ваші зауваження, коли писатиму текст не на конкурс)
0
норм. є варіант твору від першої особи. було б прикольніше.
0
Дякую за коментар. Можливо було б і краще , якби не було б обмеження за кількістю слів
0
Нуу, затягнену втечу таки компенсує останній абзац. Особливо кінцівки, що хрустять, як сухарики :3
0
Мені не до кінця зрозумілий причинно-наслідковий зв'язок оповідання. Події просто несуться. Чому бабуся знала про нечисть? (Я подумав, що вона мабуть померла і внук побачить це, як повернеться додому, але так не сталось).
Звідки взявся монстр? Чому він не з'являвся попередні Гелоуіни?
Чому герой так швидко забув про таку нетривіальну подію, як застороги бабці?
Також мені було важко уявити монстра, але то мабуть дуже суб'єктивно.
За порівняння з сухариками - однозначно лайк.
Сподобалась динамічність оповідання, дуже жаль що юний герой отак просто загинув.
1
Дякую за коментар! Відповідаю на Ваші питання.
Бабуся уособлює дорослу людину, яка знає більше за дитину. Все, що в її силах: це порадити, як краще було б щось зробити. Однак, хлопець її не послухався, тому й потрапив у халепу. (Все як в реальному житті.)
Чому бабуся знала про монстра? Вона була забобонною людиною (про її забобонність каже репліка «не ходи на цвинтар і повернись до заходу сонця»). Можна припустити бабця не просто вірила у забобони, а жила ними. А для того потрібно читати багато літератури і вивчати все повʼязане з потойбіччям. Вона настільки занурилась у цей світ книг, що навіть сама починає говорити римами: «Сонячне затемнення! Місяць повний!…». Тому, ураховуючи вірування у забобони, дослідження потойбіччя, а також момент декларування репліки, під час якого її очі побіліли, можна здогадатись, що вона була поглинута магією. Звідси випливає, що вона знала більше за хлопця.
Чому герой забув про застереження? Знову ж таки, Марко уособлює дитину, яка сприймає застереження дорослих лише як пусті слова. Думає (як і кожна дитина), що з ним нічого не трапиться і дорослі лише вигадують усілякі застереження, щоб контролювати дітей. Також хлопець знає, що бабуся геть схиблена на забобонах, тому для нього її застереження несерйозні. А як і у всіх дітей, безсенсовна для них інформація відсіюється. Він просто забуває. А також, ураховуючи той факт, що маємо справу з магією, вона примушує Марка зовсім забути інформацію про потойбіччя, адже він у неї не вірить і навіть не хоче вірити (а його бабуся навпаки вірить і хоче вірити, тому вона на тому схиблена). (Такий прийом з магією часто використовується у казках.)
Монстр зʼявився з потойбіччя саме в день Геловіну, бо саме цей день є кінцем місяця (отже «місяць повний»), а разом з тим в тексті 31 жовтня відбувається Сонячне затемнення. І тут повертаємось до застереження бабусі: «… Двері відкрились — нечисть на волі». Тому лише в цей день були сприятливі умови для виходу з потойбічного світу.