Поділитися

У цій статті приведемо списки кандидатів, анотації робіт у категоріях Novel, First Novel, Middle Grade Novel, Graphic Novel та Young Adult Novel, короткі відомості про деяких з їхніх авторів, а також обкладинки до більшості романів, антологій, збірок, повістей, графічних романів та постери до фільмів, сценарії яких змагаються у категорії Screenplay.

Novel

У переважній більшості випадків офіційними номінантами стають п’ять найкращих творів у кожній категорії, які були відібрані серед інших кандидатів на попередньому етапі. Зрідка їх буває шість чи чотири. Саме серед них спеціальне журі обирає переможця.

Однією з найпопулярніших і найпрестижніших категорій є Novel. Цього року за перемогу зі своїми романами змагаються п’ять авторів.

  • Gabino Iglesias – The Devil Takes You Home (Mulholland Press)
  • Alma Katsu – The Fervor (G.P. Putnam’s Sons)
  • Gwendolyn Kiste – Reluctant Immortals (Saga Press)
  • Josh Malerman – Daphne (Del Rey)
  • Catriona Ward – Sundial (Tor Nightfire)

Ґабіно Іґлесіас – американський письменник, журналіст та літературний критик. Статті Іґлесіаса публікуються в New York Times, Los Angeles Times, Electric Literature та LitReactor. Ґабіно вже двічі номінувався на здобуття премії Брема Стокера. У 2018 році зі збіркою оповідань Пісні Койотів (Coyote Songs (Broken River Books)) у номінації Fiction Collection. Та у 2020 в Long Fiction за новелу За рифом (Beyond the Reef (Lullabies for Suffering: Tales of Addiction Horror, Wicked Run Press)).

Диявол забере вас додому – трилер про батька, який відчайдушно намагається врятувати те, що залишилося від його сім’ї, і готовий піти на все задля досягнення мети, навіть опуститися до насильства.

Впавши в боргову яму через хворобу маленької доньки і перебуваючи на межі розлучення, Маріо вимушено підписується на роботу найманим вбивцею. Після трагедії, яка зруйнувала його життя, Маріо погоджується на останню справу – викрасти у картелю партію готівки, яка прямує в Мексику. Разом зі старим другом та за участі члена картелю на ім’я Хуанка Маріо вирушає в смертельну подорож, яка або збагатить його на 200 000 доларів, або залишить з кулею в черепі. Поки троє неординарних чоловіків подорожують безмежними просторами Техасу, їхні приховані мотиви проступають назовні разом з кошмарними зустрічами з нераціональним. Одне можна сказати напевно: навіть якщо Маріо вдасться вижити, він не повернеться таким, як був раніше.

Альма Кацу – американська письменниця, бакалавратка літератури та письменства (Університет Брандейса, 1981), магістерка художньої літератури (Університет Джона Гопкінса, 2004). Близько 30 років працювала на низці посад пов’язаних з розвідкою та зовнішньою політикою США.

До цього двічі номінувалася на премію Брема Стокера. У 2018 та 2020 роках з романами Голод (The Hunger (G. P. Putnam’s Sons)) та Глибина (The Deep (G. P. Putnam’s Sons)) відповідно. Крім номінації у категорії Novel Кацу також висунута на нагороду в категорії Long Fiction з історією Вервольф (The Wehrwolf (Amazon Original Stories)).

Запал концентрується на жахах японсько-американських таборів для інтернованих під час Другої світової війни.

1944 рік. Триває Друга світова війна, загроза прийшла на внутрішній фронт. У віддаленому куточку Айдахо Мейко Бріґґс та її дочка Айко відчайдушно прагнуть повернутися додому. Після того, як чоловіка Мейко відправили пілотом військово-повітряних сил на Тихий океан, Мейко та Айко забрали з рідного Сіетлу і помістили до одного з таборів на середньому заході. Незважаючи, що Айко народилася в Америці, американський уряд вважає обох японцями і, відповідно, загрозою державі.

Мати з дочкою намагаються налагодити життя в нових табірних реаліях, аж поки серед інтернованих починає поширюватися загадкова хвороба. Те, що починається як легка застуда, швидко переростає в спонтанні напади агресії, насильства, а інколи навіть призводить до смерті. Коли в табір прибуває дивна група лікарів, що здаються ще небезпечнішими за саму хворобу, мати з донькою об’єднуються з газетним репортером та овдовілою місіонеркою для власного розслідування, яке показує, що насправді відбувається щось більш зловісне – демон з історій, які слухала Мейко в дитинстві, намагається проникнути в їхній і без того дивний світ.

Ґвендолін Кісте – американська письменниця, володарка трьох премій Брема Стокера у трьох різних категоріях. У 2019 році авторка перемогла у категорії Short Fiction з оповіданням Вісім людей, які мене вбили (Уривок зі щоденника Люсі Вестнера) (“The Eight People Who Murdered Me (Excerpt from Lucy Westnera’s Diary)” (Nightmare Magazine Nov. 2019, Issue 86)) та у категорії Short Non-Fiction зі статтею Магія, божевілля та жінки, які вражають: Сила індивідуальності в творчості Шарлотти Перкінс Ґілман (“Magic, Madness, and Women Who Creep: The Power of Individuality in the Work of Charlotte Perkins Gilman” (Vastarien: A Literary Journal Vol. 2, Issue 1)). За рік до цього у 2018 вона здобула перемогу з дебютним романом Іржаві діви (The Rust Maidens (Trepidatio Publishing).

Неохочі безсмертні – це історичний роман жахів, у якому розповідається про Дракулу, містера Рочестера та двох жінок, які на відміну від літературних оригіналів, їх пережили – Берту та Люсі, і які до всього тепер безсмертні й мешкають у Лос-Анджелесі 1967 року. Несподівано Дракула та Рочестер об’являються в район Гейт-Ешбері в Сан-Франциско.

Неохочі безсмертні – це лірична та жахлива подорож двох жінок із класичної літератури, які сміливо керують власною долею у світі чоловіків. Історія, яка поєднує елементи історичної та готичної фантастики з сучасними тенденціями та поглядами в розповіді про кохання, зраду та примус.

Джош Малерман – американський письменник, продюсер, співак. Широкому загалу найбільш відомий романом Пташиний короб, екранізованим Нетфліксом. Цікаво, що до Пташиного короба Малерман написав 14 інших рукописів, жодним з яких не зацікавилося жодне видавництво.

Джош Малерман номінувався на премію Брема Стокера фактично щорічно, починаючи з 2014 по 2022 рік, за виключенням 2015 і 2021 років. У 2020 виграв номінацію Short Fiction з оповіданням Останнє перетворення (“One Last Transformation” (Miscreations: Gods, Monstrosities & Other Horrors, Written Backwards)).

Дафна – слешер, що вміло поєднує історію дорослішання та класичні риси піджанру.

Це останнє літо для Кіт Лемб, останнє перед коледжем. Останнє літо зі своєю шкільною баскетбольною командою та з Даною – її найкращою подругою. Останнє літо перед початком її нового життя.

Але в ніч перед великою грою одна з гравчинь розповідає жахастик про привид Дафни – дівчини, яка багато років тому померла за загадкових обставин в їхній школі. Одні кажуть, що її вбили, інші – що вона померла від власних рук. А є ті, хто стверджують, що Дафна сама вбивця. Вони додають, що Дафна все ще там, одержима помстою, і з’явиться, щоб убити знову, коли хтось подумає про неї.

Після того, як Кіт чує історію, її товаришки по команді зникають одна за одною, і Кіт починає підозрювати, що історії про Дафну справжні… і боятися, що її власний розум прикликає вбивцю. Тепер це змагання з часом, коли Кіт шукає правду, що стоїть за легендою, і вчиться протистояти власним страхам, перш ніж літо в нове життя перетвориться в останнє літо її життя.

Поєднання ностальгічної історії дорослішання та культової лиходійки з інноваційним баченням класичних жахів – Дафна є незабутнім трилером, яким міг придумати лише Джош Малерман.

Катріона Ворд – американська й англійська письменниця. Перша авторка, яка двічі отримала премію Авґуста Дерлета. Вперше у 2016 році за роман Rawblood та у 2018 за роман Little Eve. Ворд єдина з номінантів категорії Novel може похизуватися українським перекладом власного роману. У 2022 році видавництво Vivat видало Останній дім на безпечній вулиці (The Last House on Needless Street (Viper Books)), який був досить тепло сприйнятий читачем, що дає надію, що й інші роботи авторки побачать світ українською мовою.

Сонячний годинник – заплутаний психологічний роман жахів.

Від того, що в крові, не втечеш...

Роб хотіла лише нормального життя. І вона майже його отримала: чоловік, двоє дітей, гарний будинок у передмісті. Але Роб боїться за свою старшу доньку Каллі, яка збирає крихітні кістки та перешіптується з уявними друзями. Роб бачить темряву в Каллі, яка надто сильно нагадує їй про сім’ю, яку вона колись залишила.

Вона вирішує повернути Каллі в дім її дитинства глибоко в пустелі Мохаве, до Сонячного Годинника,. І там їй доведеться зробити жахливий вибір.

Каллі хвилюється за свою матір. Роб почала дивно на неї дивитися і розповідати про минулі таємниці. І Каллі боїться, що тільки одна з них залишить Сонячний Годинник живою…

Мати та донька вирушають у темну, пустельну подорож у минуле в надії спокутувати своє майбутнє.

First Novel

Одна з найцікавіших категорій це номінація за дебютний роман. Кожен з фінального списку в майбутньому може стати всесвітньо відомим автором чи авторкою і читачі можуть буквально на власні очі спостерігати за цим становленням.

  • Erin Adams – Jackal (Bantam Books)
  • Isabel Cañas – The Hacienda (Berkley)
  • KC Jones – Black Tide (Tor Nightfire)
  • Christi Nogle – Beulah (Cemetery Gates Media)
  • Ally Wilkes – All the White Spaces (Emily Bestler Books/Atria/Titan Books)

Ерін Е. Адамс – гаїтянська письменниця та актриса, що нині мешкає в США. Адамс має ступінь бакалавра в галузі літературного мистецтва та ступінь магістра акторської майстерності.

Шакал окрім цікавої історії пропонує обдумати питання расизму та класової нерівності, що щедро піднімаються в романі.

Це спостерігає.

Ліз Роше повертається додому, але зовсім без радості. Ліз, будучи чорношкірою, не має приємних спогадів про переважно біле місто Джонстаун у штаті Пенсільванія. Але її найкраща подруга виходить заміж, тому Ліз вимушено готується до вихідних, які обіцяють повно незручних та пасивно-агресивних зустрічей. З іншого боку Ліз подорослішала і це має допомогти впоратися з усім, що її чекає. Але в день весілля десь між танцями та десертом  Керолайн – донька молодят, зникає. Єдине, що по ній залишається – закривавлений шматок білої тканини.

Це бере.

Коли починається шалена метушня, а поліція прочісує ліс в пошуках Керолайн, Ліз єдина, хто помічає закономірність: літня ніч, зникла дівчина, вечірка в лісі. Вона бачила це раніше. Кейша Вудсон – чорна дівчина з середньої школи, де навчалася Ліз, пішла в ліс із таємничим чоловіком і пізніше була знайдена з розпанаханою грудною кліткою та видаленим серцем. Ліз досі здригається від думки, що на її місці могла опинитися вона. А тепер, коли Керолайн зникла, це не може бути простою випадковістю. Коли Ліз починає копатися в історії міста, вона відкриває жахливу таємницю про місце, яке колись називала домом. У цих лісах роками пропадають діти. Всі вони чорні. Усі вони дівчата.

Ваша черга.

Оскільки зло в лісі підкрадається все ближче, Ліз знає, що вона повинна зробити: знайти Керолайн або бути повністю поглинутою темрявою.

Ізабель Каньяс – мексикансько-американська письменниця, має ступінь доктора мов і цивілізацій Близького Сходу. Пише надихаючись дослідженнями та своєю спадщиною.

Дія роману Фазенда відбувається незадовго після закінчення мексиканської війни за незалежність і в ньому йдеться про віддалений будинок, зловісних привидів і жінку, яку вони намагаються прибрати до рук.

Під час повалення мексиканського уряду батька Беатріс стратили, а її дім зруйнували. Беатріс ігнорує чутки про раптову смерть першої дружини дона Родольфо Солорзано, коли той робить їй пропозицію, і вирішує скористатися безпекою, яку гарантує маєток кавалера у віддаленій сільській місцевості. Вона знову матиме власний дім, а ціна не така вже й важлива.

Але фазенда Сан-Ісідро не є святилищем, яке вона собі уявляла.

Коли Родольфо повертається на роботу до столиці, у сон Беатріс проникають видіння та голоси. Невидимі очі стежать за кожним її рухом. Сестра Родольфо, Хуана, висміює страхи Беатріс, але чому вона тоді відмовляється заходити вночі в будинок? Чому кухар курить копаловим ладаном по периметру кухні та позначає дверний отвір дивними символами? Що насправді сталося з першою дружиною Солорзано?

Беатріс точно знає лише дві речі: щось не так із фазендою і ніхто її там не врятує.

Відчайдушно шукаючи допомоги, вона чіпляється за союзника – молодого священика падре Андреса. Андрес повинен покладатися на свої надприродні навички, щоб боротися зі зловмисною присутністю, що переслідує фазенду, і захистити жінку, до якої він відчуває потужний, але заборонений потяг. Але навіть його зусиль може виявитися недостатньо для боротьби з темрявою.

Сан-Ісідро з притулку, на який розраховувала Беатріс, може перетворитися на її прокляття.

КейСі Джонс закінчив університет за спеціальністю продюсування. Досить швидко зі сценариста перекваліфікувався в письменники і дебютував із романом Чорний приплив.

До ночі, коли Землю вкрив метеоритний дощ, Майк і Бет не знали один одного. Випадок зробив їх сусідами, пляшка шампанського зблизила, а спільна потреба в людських стосунках породила щось більше.

Після п’яної та відчайдушної ночі проведеної разом на ранок вони виявляють, що незвична астрономічна подія спричинила масштабні руйнування. Але космічне світлове шоу було лише частиною чогось набагато більшого та страшнішого.

Коли загублений ключ від автомобіля змушує їх залишитися на віддаленій ділянці узбережжя Орегону, нелюдські крики відлунюють від дюн, наростаючий приплив тягнеться до їхньої машини, а невимовні жахи насувають з усіх боків, ці дві самотні душі повинні боротися, щоб пережити кошмар апокаліптичного масштабу.

Крісті Ноґл до першого роману встигла заявити про себе світові як авторка короткої прози. Вона друкувалася в безлічі журналів та антологій. За сумісництвом вона сама є редакторкою і укладачкою збірок. Разом з Віллоу Доун уклала антологію Мати: казки кохання та жаху (Mother: Tales of Love and Terror (Weird Little Worlds)), яка також номінована на здобуття цьогорічної премії Брема Стокера у відповідній категорії.

Беула – це історія вісімнадцятирічної дівчини Джорджі, яка має талант (чи прокляття) бачити привидів. Джорджі та її сім’я пережили важкі часи після смерті її батька. Але разом з матір’ю Джиною та сестрами Томмі та Стіві вона налаштована почати все спочатку в маленькому містечку Беула, штат Айдахо, куди багата подруга Джини Еллен запросила їх для допомоги в ремонті старої кам'яної школи. Але на новому місці Джорджі всеодно переслідують негаразди — місто знайоме їй зі снів, і вона, здається, переживає спогади матері про це місце, і, що найголовніше, про моторошного привида в підвалі школи. Вона заперечує, що все насправді, аж поки не помічає, що її молодша сестра Стіві також має дар “видіння”. Стіві в небезпеці через зловмисного привида. Джорджі намагається допомогти сестрі, але незабаром сама опиняється в небезпеці.

Еллі Вілкс росла в низці ізольованих сільських будинків та шкіл-інтернатів. Одинадцять років працювала адвокатом у кримінальних справах, вивчаючи всі грані людського нутра. Наразі мешкає в Грінвічі, де готує до виходу другий роман Де чекає смерть.

Усі білі простори – історичний роман про учасників полярної експедиції, яких переслідує щось таємниче та смертоносне. Роман рекомендують шанувальнкам Терору Дена Сіммонса та Голоду Альми Кацу

Після Першої світової війни Джонатан Морган вирішує знайти своє законне місце у світі чоловіків і відправляється в антарктичну експедицію. На борту корабля всесвітньо відомого дослідника Джеймса Рендалла Джонатан може бути справжнім і не оглядатися на власний гендер, нарешті поринути в пригоди, у яких йому завжди відмовляли. Але не все ідеально: війна кидає свою довгу тінь на усіх них, а горе, провина та недовіра постійно чаяться серед дослідників.

Коли в замерзлому морі Ведделла в Антарктиді стається катастрофа, люди змушені зійти на берег, щоб десь перезимувати. Ця ідея здається моторошною і неправильною, адже місце, де вони опинилися, не позначене на жодній з їхніх карт величезного білого континенту. Повністю ізольована експедиція Рендалла не має можливості зв’язатися із зовнішнім світом. І ніхто не поспішає їх рятувати.

У крижаній темряві полярної ночі, де полярне сяйво повзе по небу, щось жахливе чекає, щоб виманити їх у свій смертоносний ландшафт…

З настанням суворої антарктичної зими ця надприродна сила буде полювати на їхні найпотаємніші бажання та найглибші страхи, щоб позбутися людей одного за іншим. Джонатан повинен подолати власних привидів, перш ніж він і експедиція будуть повністю знищені.

Middle Grade Novel

Для початку варто зазначити, що “middle grade” література – це художня література розрахована на дітей віком приблизно від 8 до 12 років. Тобто, в категорії Middle Grade Novel відзначають літературу жахів направлену саме на дитячого читача.

  • Delilah S. Dawson – Camp Scare (Delacorte Press)
  • Daniel Kraus – They Stole Our Hearts (Henry Holt and Co.)
  • Ally Malinenko – This Appearing House (Katherine Tegen Books)
  • Lora Senf – The Clackity (Atheneum Books for Young Readers)
  • Lisa Stringfellow – A Comb of Wishes (Quill Tree Books)

Делайла С. Доусон – американська письменниця, яка переважно працює в жанрах фентезі та наукової фантастики. Фентезі також пише під псевдонімом Лайла Бовен, а еротику – як Ава Лавлейс. Має серію оповідань та роман зі всесвіту Зоряних воєн.

Табірний страх – моторошна заплутана історія про дванадцятирічну Паркер та її пригоди у дитячому таборі.

Паркер Нельсон не може дочекатися літнього табору. Вона розважатиметься та надбає чудові спогади, що берегтимуть її від хуліганів, які зробили сьомий клас нестерпним.

Але потім стається щось жахливе: зла дівчина, яка перетворила шкільне життя на кошмар, опиняється в одній кімнаті з Паркера. Незабаром інші дівчата теж відвертаються від Нельсон – ніхто не хоче товаришувати з нею. Ніхто, окрім Дженні.

Дженні єдина, хто готова слухати. Єдина, хто розуміє. Єдина, хто відчуває те саме, що відчуває Паркер: що існує глибока темна таємниця, як заводити друзів, і вона єдина, хто її не знає.

Але є ще дещо, чого Паркер не знає. Щось погане сталося в таборі колись давно, і скоро воно дасть про себе знати…

Даніел Краус – американський письменник, сценарист. До цього двічі номінувався на премію Брема Стокера у номінації Young Adult Novel. У 2011 році з романом Rotters, а у 2020 з романом Bent Heavens (Henry Holt and Company/Macmillan).

Вони викрали наші серця – друга частина трилогії Сага про Тедді про групу плюшевих ведмедів, які шукають місце, яке можна назвати домом… і відповіді на найбільші запитання життя.

Ведмедям – кмітливому Бадді, відважному Санні, милому Шугару та мудрому Реджинальду – вдалося знайти дитину. Життя з Дарлінгом набагато краще, ніж будь-яке, яке вони знали. Але щось не так – обіцяне блаженство Вічного Сну так і не прийшло. І їм доводиться триматися подалі від матері Дарлінга, ховаючись в запилюженій темряві під ліжком дитини.

Потім стається неминуче: мама знаходить ведмедів. І, як і всі дорослі, яких вони зустрічали досі, вона сповнюється страхом і гнівом. Ведмеді вимушені спостерігати знищення одного з друзів. Трійця, що залишилася, ледве втікає, повертаючись у світ, який їх не хоче.

Розчаровані та спустошені іграшки вирушають у зворотню подорож на фабрику, де їх створили. Дорогою вони знаходять цивілізацію викинутих плюшевих ведмедиків. Затишок у містечку плюшевих тварин має свою привабливість… але потреба у відповідях тисне на героїв. А ще з цими новими плюшевими Тедді щось не так. Чи приймуть наші герої їхні дивні правила? Або вони повинні готуватися до ще однієї великої пригоди, щоб нарешті дізнатися, чому їх кинули?

Еллі Міланенко — американська письменниця, поетеса та бібліотекарка. Авторка роману Дівчинка-привид.

Цей новоявлений будинок розповідає про жахливий будинок і дівчину, яку переслідує досвід хвороби на рак, горе та зцілення.

Скільки хто пам’ятав, у глухому куті Джуніпер Драйв не було жодного будинку… поки одного дня він там не з’явився.

Джек вперше побачила будинок рівно на п’ятиріччя свого страшного діагнозу – рак. Саме тоді, коли після чергових аналізів розраховувала отримати заповітне «немає ознак захворювання». Але з появою будинку, тремтінням рук і падінням з велосипеда Джек починає замислюватися чи це не нові симптоми, чи відбувається щось дивне.

Двоє однокласників змушують Джек та її подругу Гейзел увійти в будинок. Щоб потрапити всередину потрібно пройти крізь вхідні двері. Але через них неможливо вийти. З Будинком щось негаразд, Джек відчуває це. Так само вона знає, що Дім з’явився на її п’ятирічний рубіж не випадково. Він чогось від неї хоче. І вона не зможе вибратися, поки не зрозуміє, чого саме.

Лора Сенф – письменниця, яка спеціалізується на темних історіях для дітей та підлітків. Своє захоплення писанням завдячує творам Рея Бредбері, Джоні Беллері та Стівена Кінґа.

Клакіті розповідає історію дівчинки, яка, щоб врятувати свою тітку, вирушає в світ привидів, відьом і монстрів, щоб зіграти там в смертельно небезпечну гру.

Еві фон Рейт зі своєю тіткою Дездемоною, місцевою експерткою з паранормальних явищ, живе в Блайт-Гарборі – сьомому за кількістю привидів місті в Америці. У Дез всього одне-єдине правило: тримайтеся подалі від покинутої бійні на краю міста. Але коли саме в тій будівлі її тітка зникає, Еві вирушає на її пошуки.

Там вона зустрічає Клакіті – істоту, яка живе в тінях та швах бійні. Клакіті укладає з Еві угоду, згідно якої істота допомагає повернути Дез, а дівчинка повинна вполювати привида Джона Джеффрі Поупа – серійного вбивці, який переслідував Блайт-Гарбор сто років тому. Еві неохоче вирушає в подорож у дивний потойбічний світ, наповнений голодними відьмами, привидами з дрібними очима та крадієм пам’яті. Там її переслідує мертвий чоловік, єдина мета якого – додати Еві до своєї колекції загублених душ. Чи знайде вона коли-небудь Дез, чи Клакіті планує щось набагато зловісніше?

Ліза Стрінгфеллоу – вчителька середньої школи, мешкає в Бостоні, час від часу пише похмурі фентезійні історії для дітей і підлітків. Тлом для її дебютного фентезійного роману Гребінець бажань виступає карибський фольклор. А сама історія розповідає про скорботну дівчину та мстиву русалку.

Відтоді як померла мати, Кела відчуває себе такою ж розбитою, як друзки скла, відомі як «сльози русалки», що виблискують на карибських пляжах Сент-Ріти. Тому коли Кела та її подруга Ліссі натрапляють у кораловій печері на стародавній гребінець, Кела не може стриматися, щоб не принести додому власноруч знайдений скарб.

В далекій глибині холодного океану русалка Офідія відчуває, що її гребінець забрали. І попри ненависть до всіх людей, її магія вимагає, щоб вона уклала угоду: гребінець в обмін на бажання.

Але найбільше Кела хоче, щоб її мати була жива. А таке велике бажання вартує значно більшої плати…

Graphic Novel

  • James Aquilone (editor) – Kolchak: The Night Stalker: 50th Anniversary (Moonstone Books)
  • Sarah Gailey (author) and Pius Bak (artist) – Eat the Rich (Boom! Studios)
  • Alessandro Manzetti (author) and Stefano Cardoselli (artist/author) – Kraken Inferno: The Last Hunt (Independent Legions Publishing)
  • James Tynion IV (author) and Werther Dell’Edera (artist) – Something is Killing the Children, Vol. 4 (Boom! Studios)
  • Skottie Young (author) and Jorge Corona (artist) – The Me You Love in the Dark (Image Comics)

До 50-річчя виходу на екрани телевізійного фільму Нічний сталкер, сценарій до якого написав Річард Метісон, а за основу взято неопублікований роман Джеффа Райса, видавництво Moonstone Books представило графічний роман Колчак: 50-річчя Нічного Сталкера під редакцією Джеймса Аквілона. Це антологія з 12 абсолютно нових історій про видатного репортера-мисливця на монстрів Карла Колчака, що охоплюють всю його кар’єру від 1930-х до 2000-х років. Над антологією працювали письменники Девід Аваллон, Джонатан Маберрі, Пітер Девід, Р. К. Метісон, Кім Ньюман, Габріел Гардман, Стів Найлз, Родні Барнс, Тім Ваґґонер, Джеймс Аквілон, Ненсі А. Коллінз та Джеймс Чемберс. Над графічною складовою працювали Джуліус Огта, Зак Аткінсон, Марко Фіннеґан, Дж.К. Вудворд, Пол Маккефрі, Шимон Кудранскі, Джонатан Маркс Барравеккіа, Клара Міт, Колтон Ворлі, Уорвік Кедвелл-Джонсон, Джеррі Ордвей і Том Наполітано.

Коли багаті та впливові є буквально канібалами, як звичайним людям не опинитися в меню?

Eat The Rich розповідає про класову нерівність і системи, які дозволяють заможним годуватися за рахунок незахищених людей. Над серією з 5 коміксів працювали лауреатка премії Г’юґо та авторка бестселерів Сара Ґейлі та ілюстратор і художник коміксів з Литви Піус Бак

Навчаючись на юридичному факультеті й маючи все життя попереду, Джої планує провести літо зі своїм хлопцем Астором у його, здавалося б, ідеальному сімейному домі. Але під усім багатством досконалості лежить темна, смертоносна гниль… те, чого всі місцеві мешканці тихо бояться. Поки триває літо, Джої розкриває жахливу історію Крестфолл-Блаффс, а також безжалісність і таємниці, які надійно заховані за ідилічним життям одного відсотка мешканців. Кого може врятувати Джої? Хто хоче бути врятованим? І чи зможе вона взагалі вижити, щоб розповісти цю історію?

Алессандро Манцетті, який має 14 номінацій на премію та 3 перемоги, та Стефано Кардоселлі з 4 номінаціями та однією перемогою співпрацюють не вперше і минулого року саме їхній тандем здобув премію у категорії Graphic Novel за роботу Мешканець озера (The Inhabitant of the Lake (Independent Legions Publishing)). Нову історію автори з озера переносять в більшу водойму – океан, туди, де мешкають кракени.

У світі спустошеному бездонною жадібністю людини моря переповнені нафтовими вишками, що вичерпують останні найвіддаленіші ресурси природи, а океани кровоточать смолою та забрудненням. Грабіжництво людей порушує мирне життя могутніх кракенів. Вони піднімаються з глибин, щоб захистити свої домівки та атакувати нафтові кораблі. Але капітан корабля Інферно, що бореться з кракенами, не з тих людей, якого можуть налякати океанські монстри. Насправді він може навіть зовсім не боятися смерті – бо коли людина втрачає те, заради чого колись жила, у ній не залишається нічого, крім розбитого серця… і найглибшої, найхолоднішої потреби помститися.

У цій історії про втрачене кохання руйнівна природа людини зустрічається з найруйнівнішою силою природи. Бо в солодких піснях русалок є темні обіцянки... і щоб людині задовольнити бажання помсти, можливо, спочатку потрібно віддати свою душу.

Щось вбиває дітей – серія коміксів створена Джеймсом Тайніоном IV і Вертером Делл'Едерою для видавництва BOOM!. Початково планувалося зробити 5 випусків, але завдяки великій зацікавленості аудиторії ще під час анонсів серію вирішили розширити. Випуски виходять щомісяця і наразі налічують 30 штук.

Коли діти Піка Арчера починають зникати, все здається безнадійним. Більшість дітей ніколи не повертаються, а ті, кому вдалося, розповідають неймовірні історії про жахливих істот, які живуть у тіні. Їхня єдина надія на пошук та знищення загрози – це прибуття таємничої незнайомки, яка вірить дітям і стверджує, що бачить те, що бачать вони. Її звуть Еріка Слотер. Вона вбиває монстрів. Це все, що вона робить, і робить безкорисно, тому що це ПОВИННО бути зроблено.

Кожні п’ять випусків історії об’єднуються в томи. Четвертий том, який номіновано на здобуття премії, містить номери з 16 по 20 включно.

Серія коміксів, яка складалася з 5 випусків і яку об’єднали під однією обкладинкою.

Художниця на ім’я Ро тікає від міської метушні до старого будинку в маленькому містечку, щоб знайти розраду та натхнення, не усвідомлюючи, що муза, яку вона знайде всередині, не така, як вона очікувала.

Young Adult Novel

  • Ann Fraistat – What We Harvest (Delacorte Press)
  • Tiffany D. Jackson – The Weight of Blood (Katherine Tegen Books)
  • Kate Alice Marshall – These Fleeting Shadows (Viking)
  • Robert P. Ottone – The Triangle (Raven Tale Publishing)
  • V.E. Schwab – Gallant (Greenwillow Books)
  • Vincent Tirado – Burn Down, Rise Up (Sourcebooks Fire)

Що ми жнемо – історія про ідилічне маленьке містечко, отруєне власним минулим, і дівчину, яка має боротися з дивною хворобою, яка повільно забирає всіх, кого вона любить. Енн Фрайстат – письменниця та драматург, випускниця Літнього видавничого інституту Нью-йоркського університету. Що ми жнемо дебютний роман авторки, написаний у жанрі надприродного трилера.

Усім, що має, Рен завдячує рідному місту Голлоус-Енду – багатовіковій ідеальній частині Америки. Туристи долають милі, щоб помилуватися його дивовижними принадами, включаючи мерехтливу райдужну пшеницю на фермі родини Рен. Принаймні, долали раніше. Ще п'ять місяців тому.

Саме тоді вперше з’явилася ртуть, яка отруювала ферми Голлоус-Енду одну за одною. Це почалося з густого сріблястого шлаку, що сочився з землі і поглинув всі посіви. Далі настала черга тварин. Заражена худоба та дика живність, хитаючись, прямували до лісу вдень, а вночі поверталися з затуманеними білими очима.

Потім хвороба прийшла до сусідів.

Рен до останнього залишалася здоровою, але хвороба нарешті прийшла і до неї. Тепер єдиний, до кого вона може звернутися, це Дерек – її колишній, остання людина, якій хочеться дзвонити. Вони місяцями не спілкувалися, але Рен і Дерек все ще об’єднанні спільною справою: Голлоус-Енд означає для них усе. Тільки вони багато чого не знають про своє рідне місто та його знамениті диво-врожаї. І ось-ось дізнаються, що чудеса не бувають безкоштовними.

Їхні предки мали платити жахливо багато, і Рен з Дереком єдині, хто залишився, щоб розрахуватися зі старими боргами.

Вага крові – підлітковий роман, центральною темою якого постає расизм і його спадщина.

Коли мешканців Спрінгвіля, принаймні тих, хто ще живий, запитують про те, що сталося на випускному вечорі, усі вони мають одне й те саме пояснення… Медді це зробила.

Медісон Вашингтон, яка вважалася ізгоєм у середній школі свого маленького містечка в штаті Джорджія, завжди була об’єктом знущань для хуліганів. І вона з цим мирилася, тому що мала нагальніші проблеми. Аж до одного ранку, коли несподівана злива розкрила її найпотаємніший секрет: Медді – дворасова. За велінням свого фанатичного білого батька Томаса Вашинґтона вона все життя видавала себе за білу.

Після того як відео зі знущаннями завірусилося і відкрило громадськості факти расизму, що процвітає в Спрінгвільської школі, серед учнів народжується план, що покликаний змінити негативний імідж навчального закладу. На знак єдності вирішено організувати перший інтегрований випускний вечір школи. Популярна президентка білого класу переконує свого чорношкірого бойфренда суперзірку-квотербека запросити Медді на випускний, залишаючи Медді надію, нормальне життя теж можливе.

Але деякі з її однокласників ще не закінчили з нею. Втім вони не знають, що Медді досі має ще один секрет… який коштуватиме їм життя.

Гелен Воган не знає, чому вони з матір’ю покинули Гарроу – родинний будинок у Гарроустоун-Голлі. І не знає, чому вони з тих пір не розмовляли зі своєю великою родиною. Тому, коли її дідусь помирає, вона щиро дивується, дізнавшись, що він залишив їй усе – дім, землю та гроші. Але спадок перейде до неї за однією умовою – вона повинна перебувати на території Гарроу цілий рік, інакше залишиться ні з чим.

На кону більше ніж гроші. Скільки вона себе пам’ятає, маєток переслідував її у снах – і тепер ці сни стали кошмаром наяву. Гелен розуміє, що має єдину можливість пережити весь рік в цьому місці – розкрити таємницю Гарроу. Чому будинок побудований як лабіринт? Що риє нори, які щоночі з’являються в лісі? І чому таке враження, ніби сам будинок відбирає в неї сили?

З кожним викривленим одкровенням Гелен ставить під сумнів те, що вона знає про Гарроу, про свою родину та навіть про саму себе. Вона більше не задається питанням, чи хоче вона піти… а чи може вона?

Трикутник – перша книга майбутньої трилогії Зростання авторства Роберта П. Оттона про світ майбутнього після потепління, де весь лід розтанув, а рівень океанів піднявся настільки, що знищив більшу частину людства. Для Оттона це перша номінація на премію.

Світ, яким ми його знали, помер. Підвищення рівня моря практично знищило життя на Землі.

Обдаровані інженерним талантом та схильністю до розуміння технологій Езлінн та її батько Меррілл тримають маленьку крамницю у флотилії Корал-Коув. Вони шукають уламки кораблів, затонулі судна та інші крихти, які залишилися від старого світу, що існував до того, як планета потонула. Разом з найкращою подругою дівчини Елліс вони роблять усе можливе, щоб підтримувати громаду і одночасно боротися за виживання.

Коли група розвідників, надіслана Орденом – таємничою та могутньою північно-східною групою, зникає в сусідньому Бермудському трикутнику, Мерріллу доручають знайти її. Без його відома Езлінн і Елліс підіймаються на борт, щоб приєднатися до місії й з’ясувати, що ховається в Трикутнику. Стародавні космічні істини, які вони відкривають, можуть стати страшнішими, ніж вони могли собі уявити.

Вікторія Елізабет Шваб найбільш відома українським читачам перш за все за україномовним виданням роману Незриме життя Адді Лярю, яке з’явилося в 2022 завдяки зусиллям видавництва Книголав. В рамках проєкту Світові фантасти на підтримку України, започаткованого Фантастичні talk(s), Вікторія Шваб поспілкувалася з українськии читачами. Відео можна переглянути за посиланням:В.Е. Шваб зустрічається з українськими фанами 💙💛| V.E. Schwab - interview with Ukrainian fans 💙💛

Галлант розповідає історію про місце, де світ зустрічає свою тінь.

Олівія Прайор виросла в школі для дівчат Меріленс і все, що в неї залишилося з минулого – це щоденник матері, який, здається, породжений божевіллям. Потім лист запрошує Олівію повернутися додому до Галланта. Але по приїзду виявляється, що дівчину ніхто не чекає. Та Олівія не збирається залишати місце, де нарешті відчуває себе як вдома. І цю думку не похитне ні вороже ставлення двоюрідного брата Метью, ні те, що вона бачить напівсформованих ґулів, що блукають коридорами.

Олівія знає, що Галлант приховує секрети, і вона сповнена рішучості розкрити їх. Коли дівчина в потрібний момент перетинає зруйновану стіну, то опиняється в місці, яке все ще ніби є Галлантом, але не зовсім. Маєток в занепаді, ґулі матеріальні, а усім править таємнича постать. Тепер Олівія бачить, як пов’язані покоління її родини, і звідки міг походити її батько.

Олівія завжди хотіла знайти своє призначення, але чи стане вона Пріором, щоб захищати наш світ від Господаря Дому? Чи вона віддасть перевагу зайняти місце поряд з ним?

Вінсент Тірадо є небінарним афро-латинським уродженцем Бронкса. Горіть, відроджуйтесь – дебютний роман Тірадо, в якому йдеться про групу друзів, які досліджують стару міську легенду, щоб розібратися з таємничими зникненнями і врятувати власне місто.

Понад рік Бронксом поширюються таємничі зникнення, які ніхто не в силі пояснити. Шістнадцятирічна Ракель обирає тактику не звертати на це уваги. До всього, поліція шукає лише білих дітей. Але коли двоюрідний брат її таємного кохання Шарліз зникає, Ракель вимушена вникати в суть подій. Особливо коли її власна мати підхоплює загадкову хворобу, яка, здається, пов’язана зі зникненнями.

Ракель і Шарліз об’єднуються для розслідування, яке незабаром приводить їх до жахливої міської легенди під назвою Гра Ехо. Подейкують, що гра заманює людей у зловісний світ під містом, а її правила сформувалися з темного минулого Нью-Йорка. І якщо друзі хочуть врятувати свій дім і всіх, кого люблять, їм теж доведеться зіграти, щоб знищити зло в його серці, або померти, намагаючись.

Нижче приведені короткі списки претендентів у номінаціях Long Fiction, Short Fiction, Fiction Collection, Screenplay, Poetry Collection, Anthology, Non–Fiction, Short Non–Fiction.

Long Fiction

  • Rebecca J. Allred and Gordon B. White – And in Her Smile, the World (Trepidatio Publishing)
  • Christa Carmen – “Through the Looking Glass and Straight into Hell” (Orphans of Bliss: Tales of Addiction Horror) (Wicked Run Press)
  • Laurel Hightower – Below (Ghoulish Books)
  • Alma Katsu – The Wehrwolf (Amazon Original Stories)
  • EV Knight – Three Days in the Pink Tower (Creature Publishing)

Short Fiction

  • Aaron Dries – “Nona Doesn’t Dance” (Cut to Care: A Collection of Little Hurts) (IFWG Australia, IFWG International)
  • Douglas Gwilym – “Poppy’s Poppy” (Penumbric Speculative Fiction Magazine, Vol. V, No. 6)
  • J.A.W. McCarthy – “The Only Thing Different Will Be the Body” (A Woman Built by Man) (Cemetery Gates Media)
  • Anna Taborska – “A Song for Barnaby Jones” (Zagava)
  • Anna Taborska – “The Star” (Great British Horror 7: Major Arcane) (Black Shuck Books)
  • Mercedes M. Yardley – “Fracture” (Mother: Tales of Love and Terror) (Weird Little Worlds)

Fiction Collection

  • Paula D. Ashe – We Are Here to Hurt Each Other (Nictitating Books)
  • RJ Joseph – Hell Hath No Sorrow Like a Woman Haunted (The Seventh Terrace)
  • Cassandra Khaw – Breakable Things (Undertow Publications)
  • Richard Thomas – Spontaneous Human Combustion (Keylight Books)
  • Attila Veres – The Black Maybe (Valancourt Books)

Screenplay

  • Scott Cooper – The Pale Blue Eye (Cross Creek Pictures, Grisbi Productions, Streamline Global Group)
  • Scott Derrickson and C. Robert Cargill – The Black Phone (Blumhouse Productions, Crooked Highway, Universal Pictures)
  • The Duffer Brothers, – Stranger Things: Episode 04.01 “Chapter One: The Hellfire Club” (21 Laps Entertainment, Monkey Massacre, Netflix, Upside Down Pictures)
  • Alex Garland – Men (DNA Films)
  • Mia Goth and Ti West – Pearl (A24, Bron Creative, Little Lamb, New Zealand Film Commission)

Poetry Collection

  • Michael Bailey and Marge Simon – Sifting the Ashes (Crystal Lake Publishing)
  • Donna Lynch – Girls from the County (Raw Dog Screaming Press)
  • Cynthia Pelayo – Crime Scene (Raw Dog Screaming Press)
  • Sumiko Saulson – The Rat King: A Book of Dark Poetry (Dooky Zines)
  • Christina Sng – The Gravity of Existence (Interstellar Flight Press)

Anthology

  • Ellen Datlow – Screams from the Dark: 29 Tales of Monsters and the Monstrous (Tor Nightfire)
  • Sadie Hartmann and Ashley Saywers – Human Monsters: A Horror Anthology (Dark Matter Ink)
  • Christi Nogle and Willow Becker – Mother: Tales of Love and Terror (Weird Little Worlds)
  • Lindy Ryan – Into the Forest: Tales of the Baba Yaga (Black Spot Books)
  • Sara Tantlinger – Chromophobia: A Strangehouse Anthology by Women in Horror (Strangehouse Books)

Non–Fiction

  • Michael Cisco – Weird Fiction: A Genre Study (Palgrave Macmillan)
  • Leanna Renee Hieber and Andrea Janes – A Haunted History of Invisible Women: True Stories of America’s Ghosts (Citadel Press)
  • Lisa Kröger and Melanie R. Anderson – Toil and Trouble: A Women’s History of the Occult (Quirk Books)
  • Tim Waggoner – Writing in the Dark: The Workbook (Guide Dog Books)
  • Stephanie M. Wytovich – Writing Poetry in the Dark (Raw Dog Screaming Press)

Short Non–Fiction

  • Lee Murray – “I Don’t Read Horror (& Other Weird Tales)” (Interstellar Flight Magazine) (Interstellar Flight Press)
  • Cynthia Pelayo – “This is Not a Poem” (Writing Poetry in the Dark) (Raw Dog Screaming Press)
  • Jr. Wetmore, J. Kevin – “A Clown in the Living Room: The Sinister Clown on Television” (The Many Lives of Scary Clowns: Essays on Pennywise, Twisty, the Joker, Krusty and More) (McFarland and Company)
  • L. Marie Wood – “African American Horror Authors and Their Craft: The Evolution of Horror Fiction from African Folklore” (Conjuring Worlds: An Afrofuturist Textbook for Middle and High School Students) (Conjure World)
  • L. Marie Wood – “The H Word: The Horror of Hair” (Nightmare Magazine, No. 118) (Adamant Press)

Переможців у всіх номінаціях оголосять на бенкеті, що проходитиме в рамках фестивалю StokerCon, і відбудеться 17 червня 2023 року у Піттсбурзі, США.

Премія Брема Стокера – одна з найвизначніших премій темного мистецтва. Заснована Асоціацією Горор Письменників у 1987 році для популяризації жанру жахів у світі. Лауреатами премії свого часу ставали Стівен Кінґ, Клайв Баркер, Дін Кунц, Ніл Ґейман, Роберт Маккаммон, Пітер Страуб, Річард Лаймон, Стівен Ґрем Джонс, Ден Сіммонс, Алан Мур та інші всесвітньо відомі письменники й письменниці.

Подобається проєкт? Ви можете підтримати нас, всі кошти підуть виключно на розвиток «Бабая»

Бажаєте опублікувати свої матеріали? Пишіть нам на пошту: