Поділитися

МОМО

Гайп-трейн вже гудить, але ми встигнемо!

Чарівну дівчину, яку ви бачите вище, звати Момо або 馍馍. З’явилася вона десь місяць тому, і відтоді міцно прикула до себе увагу. За легендою, вперше про неї дізналися, коли японський студент запостив у себе на сторінці ФБ прохання про допомогу – казав, що треба зателефонувати у месенджері певному контакту. Ті, хто відгукнувся, побачили, що контакт звати Момо… і виглядає вона не надто привабливо.

Але істота запам’яталася не тільки кріповим зовнішнім виглядом. Виявилося, що вона здатна повідомляти людям персональну інформацію, як-то вік, професію та основні вподобання людини. Також Момо любить розважатися, косплеючи «Синього кита»: кидає треш-контент різного рівня жорстокості, записує відео- та аудіоповідомлення, а іноді навіть обіцяє зустрітися зі співрозмовником особисто. А ще вона вміє рахувати, скільки днів лишилося до смерті людини.

Звісно ж, таке створіння не лишилося поза увагою, тож Момо стала трендом спочатку в американському інфопросторі, а потім і у всесвітньому. Вважається, що вона сама телефонує своїм жертвам (цілком несподівано, звісно ж), проте різні «посвячені» щодня зливають її контакти, куди можна зателефонувати самостійно. Також очікувано з’являються повідомлення про самогубців, які перед подорожжю у вікно побалакали з Момо. Не менш очікувано, цим повідомленням бракує імен, дат, свідчень чи будь-якої конкретики як такої.

Зрозуміло, що «легендарну» частину історії розвіяли доволі швидко. Виявилось, що основою для вірусних зображень стала скульптура японської компанії «Лінк Фекторі», що займається виробництвом спеціальних ефектів для фільмів. Скульптуру створили ще у 2016 році, проте до іспаномовного інтернету лише рік потому (там все скінчилося ще однією варіацією на тему фільму «Дзвінок»), а мем як такий зародився на Reddit, а поширення набув через 4ch (хто б сумнівався).

Знайшли навіть модель, яка вірогідно надихала скульптора:

Проте феномен відбувся. На мою думку, на щастя. Бо після Слендера та комплексу SCP-файлів – про них детальніше наступного разу, – відчутно бракувало крипового мему, що сприймався б значною частиною людей всерйоз. Тим паче, що внаслідок поширення флешмобу «Зателефонуй Момо» з’явилися контакти, що їхні власники дійсно розсилають крипоту, а дехто з них ще й закидає до телефону жертви вірус, отримує завдяки йому персональну інформацію та користається нею. Власне, у цьому теж є важлива особливість Момо – її поява ще раз вказує на те, наскільки важливим зараз є питання інформаційної безпеки.

Інша проблема – ефект «Синього кита». ЗМІ, не схильні перевіряти факти, вже кинулися тиражувати історії про «гру для суїцидників» під звичним прапором «кохана, комп’ютери телефони вбивають наших дітей!». Причому подається все так, наче Момо – це спеціальний проект таємничої організація, яка ставить собі за мету збільшити кількість дитячих самогубств. Знову ж, жодного конкретного прикладу дитячого суїциду, пов’язаного саме з Момо, не наводять. З українських джерел вже відзначилися «УНІАН» та «Факти», а також «Українські новини», які взагалі не читали джерел і назвали «Момо» грою.

Тож раджу стежити за витворами прихильників дівчини на курячих ніжках, поки тренд ще «гарячий», бо зазвичай у такій атмосфері з’являються цікаві історії, малюнки, а іноді навіть фільми (нагадаю, що згаданий Слендер починався як звичайна побрехенька, а переріс у повномасштабне кіно). А якщо вам раптом зателефонує сама Момо… Не беріть слухавку. Просто про всяк випадок.


Подобається проєкт? Ви можете підтримати нас, всі кошти підуть виключно на розвиток «Бабая»

Бажаєте опублікувати свої матеріали? Пишіть нам на пошту: