Поділитися

 («Маска Сатани». Режисерський дебют Маріо Бави)

Недарма цей фільм відомого класика Маріо Бави піддавався цензурі - на той час він був занадто багатий на моторошні моменти.
Їх вистачає сповна: такі епізоди, як вбитий дерев’яний кіл в очне яблуко, кров, що витікає з-під металевої маски, яку по-звірячому прибили до обличчя, зотліла грудна клітина, схована під одягом красуні князівни.

Пролог фільму починається в Середніх віках зі страти відьми. Це початок, який витримано в похмурих тонах. Так почалася готична історія в розкішних декораціях, створена вмілим режисером, який ще і виступив оператором.
Бава грав із картинкою, створюючи такі мізансцени, які запам’ятаєш надовго, де чорно-біла стрічка чудово поєднана з тінями та примарним світлом, яке вимальовує ясні грані між заднім і переднім планом, яке зазвичай зник в небезпечній пітьмі.

tumblr_o42xcjjIjf1qzr8nao1_1280.jpg

Весь антураж і дух фільму чимось нагадує класику голлівудського горору 30-40 років. Прекрасний декор замку, кам’яні фігури чудовиськ, покинутий цвинтар, який зникає в савані туману, покручені дерева як руки повсталих мерців.
Бава створив розкішний зразок готики, який можна поставити в один ряд із фільмами студії «Universal». Гра акторів вийшла якісною, театральною, характерною для кінематографа 60 років.

lamascheradeldemonio_276166.jpg

Окрім колосального режисерського та операторського потенціалу Бави відчутна також його напрацьована здібність все гармонійно поєднувати, від чого робота освітлювачів, гримерів, декораторів та композитора дарує істинну насолоду закінченого видовища.
Бава виконав кропітку працю як режисер, оператор та художник, створивши атмосферний готичний фільм який поєднав у собі шедеври німецького експресіонізму та класику студії «Universal». Монохромність фільму назавжди забальзамувала його в часі.

lamascheradeldemoniomariobava1960poster.jpg

Подобається проєкт? Ви можете підтримати нас, всі кошти підуть виключно на розвиток «Бабая»

Бажаєте опублікувати свої матеріали? Пишіть нам на пошту: